CRM staat voor Customer Relationship Management, in het Nederlands klantrelatiebeheer. CRM is een werkwijze waarbij klantgegevens worden geanalyseerd om de zakelijke relatie met klanten te verbeteren. Zo kun je je klanten binden aan je organisatie. Een CRM-systeem beheert alle klantgegevens op een centrale plek. Hier kun je de geschiedenis van alle interacties met je klanten volgen en nieuwe gegevens of toekomstige activiteiten opslaan. Ook genereert een CRM-systeem overzichten van leads en geeft het je inzicht in nieuwe saleskansen. Het doel: persoonlijker klantcontact en verhoogde inkomsten.
Houd jij nu nog in Excel je klantgegevens bij? Of worden je klantgegevens helemaal niet opgeslagen, waardoor je onvoldoende overzicht hebt en niet tijdig kan inspringen op cross- en up-sellingkansen? Wil je de zakelijke relaties met je klanten beheren en de omzet van je bedrijf vergroten? Qlic bouwt je CRM-systeem op maat en geheel naar jouw wens! Wil je bijvoorbeeld niet alleen klantgegevens op een centrale plek opslaan, maar ook gegevens over bijvoorbeeld leveranciers en medewerkers, dan kan dat uiteraard. Ook een gecombineerd CRM- en ERP-systeem behoort tot de mogelijkheden. Naast CRM- en ERP-systemen ontwikkelt Qlic echter ook planningssoftware, facturatiesoftware, klantenportalen, mobiele applicaties, urenregistratiemodules en managementrapportagetools. In een vrijblijvend gesprek kun je je wensen kenbaar maken en leggen wij alle opties aan je voor.