E-mail, intranet, een webshop, online aanmelden voor beurzen, internetbankieren of het registreren van uren. Zo maar een aantal voorbeelden van webapplicaties die veel worden gebruikt.
Qlic bouwt webapplicaties. Deze kunnen we bouwen vanuit bestaande systemen. Webapplicaties bouwen we echter het liefst op maat.
Het voordeel van webapplicaties is de beschikbaarheid waar dan ook ter wereld. Data en systemen zijn te allen tijde toegankelijk.
Een webapplicatie is een technisch complex systeem dat wordt omgebouwd tot een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke omgeving die door middel van het internet te benaderen is. De gebruikers kunnen op een eenvoudige manier doen wat ze moeten doen zonder dat dit veel tijd kost. Een webapplicatie kan zorgen voor een efficiëntere manier van werken.
Kortom, wij bouwen webapplicaties die doen wat ze moeten doen. Wij helpen je met het automatiseren van je bedrijfsprocessen, het creëren van efficiëntie of het gebruikersvriendelijker maken van de werkomgeving.
Eerst plannen we een afspraak in. Tijdens dit gesprek zetten we duidelijk op papier wat de huidige manier van werken is binnen jouw organisatie. Het belangrijkste aspect is het in kaart brengen van de problemen en beperkingen en hoe dit wordt ervaren.
De vervolgstap is het in kaart brengen van jouw wensen en eisen. Qlic zal hierin meedenken en waar nodig adviseren.
Wanneer alles op papier staat zal Qlic de uit te voeren werkzaamheden gaan groeperen. Per groep zal een urenschatting gemaakt worden. Op deze manier is het maatwerkpakket in fases te realiseren en kan er sneller gestart worden met het bouwen.
Tijdens het gehele proces word je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. Ook worden evaluatie-/feedbackafspraken ingepland. Tijdens deze momenten word je op de hoogte gesteld van de stand van zaken en worden items als vormgeving en indeling besproken.
Gedurende het proces zullen er op enkele momenten conceptsystemen worden opgeleverd. Dit zorgt ervoor dat je controle houdt over de te ontwikkelen software. Na het opleveren van een concept vindt een evaluatie plaats. Aan de hand van dit gesprek wordt weer verder gebouwd aan je applicatie.
Uiteindelijk wordt de applicatie opgeleverd. Hierna vindt nog één ronde aan evaluatie en feedback plaats. Aanpassingen worden doorgevoerd. Vervolgens kan het systeem worden geïntegreerd binnen je organisatie.
Bij al onze projecten is het mogelijk om een supportcontract af te sluiten. Met dit contract krijg je voorrang als er eventuele wijzigingen of problemen optreden of als je vragen hebt over de applicatie.
Als ondernemer heb je vaak specifieke wensen. Een proces moet geautomatiseerd worden, je wil extra service op je website of er moet een applicatie specifiek voor een deel van je werknemers worden gemaakt. Dit wil je uiteraard op een unieke innovatieve werkwijze die zich onderscheidt van de concurrenten. Qlic maakt deze unieke software op maat.
Een belangrijk middel bij het verwerken van klantgegevens is het CRM- of ERP-systeem. Op de markt zijn vele kant-en-klare systemen te krijgen. Qlic heeft zich gespecialiseerd in maatwerk CRM- en ERP-systemen, systemen die nét wat meer vragen. Qlic zorgt ervoor dat deze systemen naadloos aansluiten op jouw organisatie.
Een API maakt het mogelijk om gegevens van verschillende softwareprogramma's te koppelen. Denk hierbij aan het overnemen van gegevens van een bezoeker vanuit zijn Facebookaccount wanneer hij inlogt of het inlezen van een locatie via Google Maps in een app. Qlic weet dit te realiseren.
De mogelijkheden bij Qlic zijn eindeloos. Wij houden ons ook bezig met het ontwikkelen van intranet, met het bouwen van geautomatiseerde informatieborden in een ontvangsthal of aanmeldportals bij een ingang, met het koppelen van systemen, met managementrapportages die verwerkt moeten worden en met het ontwikkelen van een klantenportaal. We vertellen je graag meer over deze werkzaamheden.
Harold timmer / Newbase