Je hebt een website en deze staat nu een aantal weken online. Je gevoel zegt dat je website niet gevonden wordt. Google Analytics bevestigt dit: er is weinig verkeer (d.w.z. bezoekers) richting je website, en wanneer bezoekers je website hebben gevonden verlaten ze deze net zo snel weer.
Ongeveer 62% van de Nederlandse internetters start een online zoektocht in een zoekmachine. Hiervan is Google, met 95%, de meest gebruikte. Vindbaarheid in Google is daardoor een van de belangrijkste aspecten voor het online verkeer richting je website. Met SEO heb je hier deels controle over.
Bij SEO draait het om kwaliteit. De trucjes van vroeger om zoekresultaten te manipuleren werken steeds minder. In de huidige tijd draait het om inhoud en relevantie. Dit betekent dat een professioneel ogende website die zo goed mogelijk aansluit op de wensen van de bezoeker steeds belangrijker wordt. Daarnaast moet er sprake moet zijn van een oprechte website die een bepaald gevoel bij de doelgroep los maakt. Ook is het belangrijk dat de website zo geoptimaliseerd is dat de bezoeker deze op elk device kan bekijken. Bezoekers willen écht iets hebben aan je website, het moet iets voor ze toevoegen. Dit houdt verband met de gedachtegang van SEO. Bezoekers zoeken namelijk gericht. Als ze vervolgens op een website terechtkomen die ze voorziet van de juiste informatie, dan wekt deze website het vertrouwen van de bezoeker.
Wanneer we een SEO-traject ingaan, bekijken we je website. We doen testen en analyseren de huidige resultaten van je website. We stellen een rapport op en aan de hand van alle resultaten samen maken we een plan. Wanneer we een website of webshop voor je ontwikkelen dan kun je ervoor kiezen om gelijk een SEO-traject in te gaan. Wanneer de website dan gebouwd wordt, voeren we gelijk de nodige aanpassingen door ten behoeve van de vindbaarheid.
SEO is een onderdeel van online marketing. SEO omvat vele activiteiten die ervoor zorgen dat je website beter gaat scoren in de organische zoekmachineresultaten van Google. Met SEO vergroot je de vindbaarheid en zorg je ervoor dat Google je website hoger beoordeelt (indexeert). Qlic kan je hierin begeleiden.
Mocht je na het lezen van deze informatie vragen hebben, wil je de mogelijkheden voor je website bespreken, vul ons contactformulier in en we zullen zo gauw mogelijk contact met je opnemen.
Je hebt een website en deze staat nu een aantal weken online. Je gevoel zegt dat je website niet gevonden wordt. Google Analytics bevestigt dit: er is weinig verkeer (d.w.z. bezoekers) richting je website, en wanneer bezoekers je website hebben gevonden verlaten ze deze net zo snel weer. Qlic kan hierbij helpen en zorgt voor een verhoogde conversie (dat houdt in dat je bezoekers doen wat jij wil dat ze op jouw website doen).
Je hebt een SEO-traject ondergaan: je website is technisch juist en klopt qua inhoud. Vervolgens wil je je bezighouden met SEA, oftewel zoekmachine-adverteren. Het doel van SEA is zichtbaar worden binnen je doelgroep. Door te adverteren met gerichte zoektermen en een vooraf bepaald budget kun je dit realiseren. De online specialisten van Qlic helpen je hierbij.
Je hebt een website en je wil weten hoe het ervoor staat. Qlic maakt duidelijk hoeveel bezoekers op welke pagina’s terechtkomen en hoe lang bezoekers op je website verblijven. Tevens geeft Qlic inzicht in de conversie van je website en of er leads worden gegenereerd.
Als de fase van het rapporteren is afgerond, is het van belang dat de resultaten worden geanalyseerd. Zo nodig wordt er extra onderzoek gedaan. Het team van Qlic is hierin gespecialiseerd en zal je voorzien van een gedegen advies.